فایل کامل مبانی نظری وپیشینه تحقیق رضایت تحصیلی

فهرست مطالب : رضایت تحصیلی خودتوانی اینترنتی یادگیرنده پاسخگویی به موقع مدرس انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی کیفیت فناوری سودمندی سامانه سهولت استفاده از سامانه تنوع در ارزیابی پیشینه پژوهش پژوهشهای انجام شده خارجی مبانی نظری وپیشینه تحقیق رضایت تحصیلی|32038450|threaten|مبانی نظری وپیشینه تحقیق رضایت تحصیلی
به وب سایت دانلود و دریافت فایل های درسی آموزشی خوش آمدید اکنون مشخصات فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق رضایت تحصیلیرا مشاهده می نمایید
فهرست مطالب : رضایت تحصیلی خودتوانی اینترنتی یادگیرنده پاسخگویی به موقع مدرس انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی کیفیت فناوری سودمندی سامانه سهولت استفاده از سامانه تنوع در ارزیابی پیشینه پژوهش پژوهشهای انجام شده خارجی پژوهشهای انجام شده داخلی منابع رضایت تحصیلی رضایت از یادگیری الکترونیکی سطحی از عملکرد سامانه یادگیری الکترونیکی است که کاربران پس از استفاده از آن مشاهده می‌کنند . رضایت دانشجویان در محیط آموزش مجازی به عوامل ارتباطات و تعامل ، بازخورد ، آماده‌سازی و دسترسی به زمینه‌هایی برای روشهای تدریس و کسب دانش و تشویق را شامل می‌شود . در محیط‌های آموزش مجازی برای یک استاد خوب ، داشتن تجهیزات قابل اعتماد بسیار مهم است و برای دانشجویان نیز باید شرایط و فرصت‌هایی فراهم شود تا در بحث‌ها و دوره‌های آنلاین مشارکت کنند ( آن ، شین و لیم ، 2009 ). لچر و نوس در رضایت تحصیلی هشت عامل را مؤثر می‌داند که عبارتند از : اعتماد به نفس ، رضایت از برنامه‌های درسی ، آموزشی و کلاس‌ها ، رضایت از کیفیت تدریس و مواد درسی ، رضایت از فعالیت‌های فوق برنامه و فرصت‌های شغلی ، رضایت از کیفیت و ارائه بازخورد توسط اساتید ، رضایت از میزان تسهیلات و رضایت از کیفیت و تعاملات و مشارکت دانشجویان . دو بعد رضایت از کیفیت محتوای درسی و مشارکت دانشجویان دارای کمترین تأثیر و اعتماد به نفس ، فعالیت‌های فوق برنامه ، فرصت‌های شغلی و کیفیت تدریس دارای بیشترین تأثیر بر رضایت تحصیلی دانشجویان می‌باشند ( لچر ، 2010 ). رضایت باعث برانگیخته شدن علاقه و تمایل بیشتر به جستجو و کنجکاوی ، کشف ایده‌های نوین و گسترش باور و اندیشه و عمل می‌گردد . عواطفی مثل تنفر ، افسردگی ، ترس و خشم از شرایط نامطلوب ، امکانات آموزشی و محیط نامطلوب باعث کاهش انگیزه و رضایت تحصیلی می‌گردد ( اکمن و فریسن ، 1986 ). بررسی رضایت دانشجو در افزایش آگاهی از فرایند آموزشی و کیفیت آن مفید بوده و گویای توجه و علاقه دانشجویان به یادگیری و آموزش است . عوامل فردی و محیطی می‌تواند رضایت از تحصیل و پیشرفت دانشجو را تحت تأثیر قرار دهد . فرهنگ و جو مؤسسه از عوامل محیطی است که می‌تواند روی رضایت از تحصیل اثر بگذارد . از سوی دیگر جو یادگیری و آموزش از جمله محتوی دوره ، روش و شیوه‌های تدریس ، بازخورد ، حمایت‌ها و شیوه‌های ارزشیابی می‌تواند رضایت دانشجو را متأثر سازد . علاوه بر این کل برنامه آموزشی ، تیم آموزش و سیستم مدیریت دانشگاه از عواملی است که رضایت یادگیرنده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد . ویژگیهای فردی نظیر جنس ، قومیت ، ناتوانی ، سن و اهداف و انتظارات فردی در ایجاد رضایتمندی دانشجو می‌تواند نقش مهمی داشته باشد ( ادراکی ، رامبد و عبدلی ، 1390 ). رضایتمندی دانشجویان از سیستم‌های آموزش الکترونیکی با عواملی نظیر محتوای درسی ، نوع و قالب